Αναζήτηση σε αυτό το ιστολογιο

ΦΡΑΓΜΟΙ ΚΑΙ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

Η ουσιαστική επικοινωνία του προσωπικού των υπηρεσιών υγείας με τους χρήστες των υπηρεσιών απαιτεί τη γνώση και εφαρμογή βασικών δεξιοτήτων ενεργητικής ακρόασης, ενώ, από την άλλη πλευρά, δυσχεραίνεται από τους φραγμούς που το προσωπικό χρησιμοποιεί στην επαφή τους με τους χρήστες.

Στην ενότητα αυτή θα παρουσιαστούν – βιωματικά – τόσο οι δεξιότητες, όσο και οι φραγμοί επικοινωνίας.

Στο youtube υπάρχουν πολλά βιντεάκια είτε για την μη-λεκτική επικοινωνία είτε για τους φραγμούς. Βρείτε ένα που σας κινησε την προσοχή για προσθέστο ως σχόλιο στο ποστ αυτό.

13 σχόλια:

  1. Από την κωμική σειρά scrubs:
    http://youtu.be/TmwqWBJahto
    http://youtu.be/TmwqWBJahto

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Το συγκεκριμένο βίντεο περιγράφει τη μη λεκτική επικοινωνία και πιο συγκεκριμένα τη χρήση της γλώσσας του σώματος στο εργασιακό περιβάλλον.

    http://www.youtube.com/watch?v=t-eC2QQ-nSM&feature=related

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. θέλει εξάσκηση για να θυμόμαστε να προσέχουμε την γλωσσα του σωματος! αλλά είναι τόσο σημαντικό να κάνουμε προσπάθεια! :)

      Διαγραφή
  3. Στο πρώτο εξάμηνο μας μίλησε για το θέμα η καθηγήτριας μας κα Πάντζου. Πράγματι τα μη λεκτικά μηνύματα αποτελούν το μεγαλύτερο μέρος της επικοινωνίας μεταξύ των ατόμων και παράγονται συναισθήματα και καταστάσεις, που είτε προσδιορίζουν ακριβώς το πλαίσιο επικοινωνίας, είτε το αποπροσανατολίζουν. Επίσης μας μίλησε για τα εμπόδια και την επιλεκτική ακρόαση. Είναι πολύ σημαντικό, στην επικοινωνία, να είμαστε απλοί, σαφείς, περιεκτικοί και να συγκρατούμε ό,τι θεωρούμε ενδιαφέρον τη συγκεκριμένη στιγμή. Διευκολύνει την επικοινωνία η διάθεσή μας για κατανόηση, χωρίς παραφράσεις, χωρίς επαναλήψεις, χωρίς απειλές, προειδοποιήσεις, δεικτικότητα. Καμιά φορά και η σιωπή έχει τη δική της αξία.
    http://inhealthcare.gr/article/el/o-diakritos-rolos-tis-nosileutikis-upiresias-sto-manatzment-tou-nosokomeiou
    http://repository.edulll.gr/edulll/handle/10795/1364

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. πολύ ενδιαφέροντα αρθρα! :) ευχαριστούμε! Ως βιολόγος, βρήκα πολύ σημαντική τη δουλειά για τα πειράματα!

      Διαγραφή
  4. To video που βρήκα είναι ένα παράδειγμα άμεσης επικοινωνίας, που προυποθέτει αμοιβαία συνεργασία και ένδειξη ενδιαφέροντος για την αντιμετώπιση του προβλήματος. Όμως αυτό το επικοινωνιακό στυλ μπορεί να είναι αναποτελεσματικό όταν το ζητούμενο είναι η αλλάγη και τροποποίηση της συμπεριφοράς (όπως στο συγκεκριμένο παράδειγμα, όπου η γιατρός προσπαθεί να πείσει την ασθενή να κόψει το κάπνισμα).
    http://www.youtube.com/watch?v=2fdfzUS1qDc&feature=related

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. πω πω απαίσια συμπεριφορά της γιατρού :(

      Διαγραφή
    2. Πραγματικά! έτσι όχι απλά δεν αλλάζεις συμπεριφορά την κάνεις και χειρότερη! Στη θέση της κοπέλας θα είχα αρχίσει να καπνίζω περισσότερο (από το άγχος που θα μου προκαλούσε η γιατρός και την πίεση που θα μου ασκούσε προκειμένου να κόψω το τσιγάρο).

      Διαγραφή
    3. Πράγματι,η τροποποίηση συμπεριφορών υγείας είναι ένας πολύ δύσκολος στόχος και χρειάζεται ιδαίτερη τέχνη και ..τεχνική! Μία προσέγγιση που τα τελευταία χρόνια χρησιμοποιείται με επιτυχία στο πλαίσιο υγείας για διάφορα θέματα είναι το motivational interviewing (βλ. Stephen Rollnick)

      Το παρακάτω βίντεο έχει το ίδιο ακριβώς σενάριο με το βίντεο που που βρήκε η Δανάη με τη διαφορά ότι χρησιμοποιεί motivational interviewing

      http://www.youtube.com/watch?v=URiKA7CKtfc

      Διαγραφή
  5. Αντιπαραβολή των Dos&Don'ts της συμπεριφοράς των γιατρών προς τους ασθενείς τους.http://www.youtube.com/watch?v=OnSK4KfCdSk
    Προσωπική μου άποψη είναι ότι πρέπει να υπάρχουν κάποιοι βασικοί κανόνες συμπεριφοράς, αλλά ο γιατρός πρέπει να ψυχολογεί τον ασθενή και να προσαρμόζει αυτούς τους κανόνες στη ψυχολογία και το χαρακτήρα του κάθε ασθενή ξεχωριστά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Συμφωνώ ότι ο γιατρός πρέπει, εκτός την κλινική εξέταση, να δίνει έμφαση και στην ψυχολογία του ασθενή και να προσπαθεί ανάλογα να προσαρμόζει τη συμπεριφορά του

      Διαγραφή
  6. Αναστασία Χαϊκάλη5/27/2012 11:54:00 μ.μ.

    Το παρακάτω link αφορά την επικοινωνία μεταξύ γιατρών και ασθενών, για τα προβλήματα που μπορεί να εμφανισθούν και πως αυτά μπορεί να ξεπερασθούν : http://www.youtube.com/watch?v=UTcoU2FO3OE . Πάντως για να επιτευχθεί ένα καλό επίπεδο επικοινωνίας χρειάζεται και η ενεργοποίηση της ανθρώπινης προσέγγισης στη θεραπεία από τον γιατρό. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει ο ίδιος να προσεγγίζει και το ψυχολογικό προφίλ του ασθενή και να τον αντιμετωπίζει ανθρώπινα και όχι μόνο καθαρά επαγγελματικά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Δειτε το ενδιαφερον βιντεο που βρηκα με αφορμη αυτο το post...Πως ενας γιατρός θα μπορουσε να αντιμετωπίσει τον θυμό του ασθενη του που τον περίμενε δύο ώρες; Εξωπραγματικό;
    http://youtu.be/vM3su8ZcriY

    ΑπάντησηΔιαγραφή